Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Survivalstore ApS
CVR. nr. 38531549
Blæsingevej 24,
4200 Slagelse
kontakt@survivalstore.dk
+45 60681420
Betaling
Der kan betales med følgende korttyper: Visa, VisaDankort, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit og Maestro og PayPal. Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor)
Hvis du skal afhente en vare på vores lager, er der også mulighed for at betale med mobilepay eller kontant. Bemærk dog at vi ikke ligger inde med kontanter, så vi kan ikke give byttepenge retur. Hav derfor gerne det præcise beløb med.
Rabatkoder
Hvis der benyttes rabatkoder, så kan og må der kun bruges én pr. ordre. Flere kan ikke kombineres. Rabatkoder kan ikke benyttes på tilbudsvarer eller produkter der er markeret med "lavpris vare" badges.
Levering
Vi leverer med GLS til pakkeshop for 39 kroner ved køb under 599 kroner.
Vi leverer med GLS til privatadresse og erhverv for 59 kr.
Ved køb over 599 kroner, er der gratis levering til GLS pakkeshop i Danmark.
Alle beløb er inklusiv 25% moms.
Der er ved forudgående aftale mulighed for at afhente varer på virksomhedens adresse.
Leveringstiden for varen – Vi bestræber os på at din(e) vare(er) skal være dig i hænde i løbet af 1-5 hverdage. Skulle det blive senere, vil du modtage en mail herom.
GLS Erhverv tilbydes kun til registrerede virksomheder og institutioner.
GLS Pakkeshop skal i alle tilfælde benyttes af privatpersoner.
Ved mangelfulde informationer omkring erhvervsleveringer, omadresseres din ordre til en pakkeshop.
Det er vigtigt at du som kunde udfylder dine informationer korrekt.
Ved fejl i dine leveringsinformationer, bliver din pakke omadresseret til en pakkeshop. Det samme gælder ved erhverv.
Hvad sker der hvis jeg ikke afhenter min pakke i pakkeshoppen?
Hvis du ikke henter din pakke i pakkenshoppen er der 2 muligeder:
1 - Hvis du ønsker den gensendt koster det 89 kr.
2 - Hvis du ønsker pengene retur for købet, trækker vi 59 kr i returgebyr fra varens pris, ud over de oprindelige forsendelses omkostninger.
Hvor skal jeg betale så meget tænker du måske?
Hver gang GLS skal have fat i din pakke, koster det penge for os.
Vi skal betale for at de kommer retur med din pakke til os, og vi skal betale hver gang den skal sendes afsted.
Prisen virker høj, det ved vi, men det er faktisk mindre end det vi betaler til GLS.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 45 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 45 dage efter den dag du;
- a) har modtaget din vare
- b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 45 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved email kontakt@survivalstore.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Når du sender varen retur er det vigtigt at du downloader, printer, udfylder og vedlægger vores standardfortrydelsesformular i pakken.
Den finder du på følgende link lige her
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, eller ved at undlade at afhente din ordre. Såfremt du gør det vil du blive modregnet 99 kroner i returomkostninger.
Ønsker du i stedet for at vi igen skal fremsende dine varer, koster det dig 89 kroner.
Vi har desværre en konkret udgift til dobbelthåndtere ordre der skulle have været afhentet i pakkeshoppen, da GLS pålægger os et gebyr på ikke afhentede pakker.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for fødevarer og specialproducerede varer.
Bemærk at vi ikke afhenter returforsendelser i pakkeshops eller lign.
Det er kun muligt at aflever returforsendelser ved personligt fremmøde, efter forudgående aftale, og aldrig aftener eller weekender.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Fødevarer tages ikke retur under nogen omstændigheder. Dette gælder ex. frysetørrede produkter eller anden form for "turmad"
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
- Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Såfremt du returnere en vare og varens emballage skal den være i fuldstændig samme stand som på købstidspunktet.
Ved tøj, soveposer, tæpper mv gælder det i særdeleshed at dette på ingen måde lugter af røg, parfume, mados eller andet. Ligeledes gælder det at der heller ikke måde være hår, hverken fra mennesker eller dyr i den returnerede beklædning.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen i original emballage retur, og har gennemgået den for fejl og mangler.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Survivalstore ApS
Blæsingevej 24
4200, Slagelse
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standard fortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler survivalstore.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Returforsendelser i forbindelse med reklamationer
Er varen defekt må du ikke sende noget retur før du har talt med os om det. Der kan være situationer hvor varen ikke skal sendes retur til os, eller hvor vi forsyner dig med en returlabel. Derfor skal du ALTID kontakte os og afvente svar før du foretager der yderligere. Vi refunderer IKKE returforsendelser som du selv har betalt for.
Varen sendes til:
Survivalstore ApS
Blæsingevej 24
4200, Slagelse
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Send derfor en mail på kontakt@survivalstore.dk og oplys os ordrenummeret og årsagen til retur.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Survivalstore.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren (Nicolai Berg) har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Survivalstore ApS er Nicolai Berg (ejer/direktør).
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret ved hjælp af https protokoller.
Oplysninger afgivet til survivalstore.dk kan videregives via de applikationer der tilsammen får websitet til at virke, men vi sælges ikke til tredjemand. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger om dig som kunde.
Som registreret hos Survivalstore ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Survivalstore.dk ApS via e-mail kontakt@survivalstore.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Nicolai Berg på kontakt@survivalstore.dk eller via tlf. +45 60681420. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
T 41 71 50 00
kfst@kfst.dk
Er du EU kunde kan du også vælge at klage via http://ec.europa.eu/consumers/odr/ - dette anbefales dog ikke til danske kunder. Der er det altid at foretrække først at klage direkte til virksomheden og dernæst Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Senest opdateret d. 30.01.2024